본문으로 바로가기

영화로 영어공부 인턴 #17

category 영어공부/영화 인턴 2018. 4. 7. 07:00

같이 재미있게 공부해봐요!


* 영상은 유튜브에 업로드 해놓았습니다! 보면서 같이 공부하세요 :)

인턴#17 유튜브 영상보기


인턴#17


줄거리 : 회사원들과 잘 어울리는 우리의 Ben!


Fiona: I'm constantly amazed at what they do here. Love bein' a part of it. / Ben: Oh. Oh.

전 꾸준히 그들이 여기서 하는 일들에 대해 놀(란)랐어요. 그들의 일부가 되는게 좋았어요 / 오 세상에

Davis: Here you go. / Fiona: A little tight right here. Is that better? / Ben: Oh, boy, oh, boy.

여기요 / 여기가 좀 뭉쳤네요. 좀 낫나요? / 오, 세상에

Fiona: Well, it was nice to meet you, Ben. Love that there's another oldie but goodie here. / Ben: Nice to meet you.

만나서 반가웠어요. 같은 연배이면서 좋은사람이 있어서 좋네요 / 반가웠어요

Jason: You're not as old as I thought you were.

제가 생각했던것 만큼 늙진않으셨네요!

*as ~ as : ~만큼 ~한

*not as ~ as : ~만큼 ~하지 않은

- Jason: Wait, so you're saying you shave every day? / Ben Yes. / Jason: Even on Sundays? / Ben: Every day.

잠시만요, 매일 면도를 하신다고요? / 그래 / 일요일에도요? / 매일

Jason: Okay, and even if you know that you're not gonna see anyone that you know? / Ben: Yes. / Jason: How is this possible?

아무도 안만날걸 알더라도요? / 물론 / 이게 말이 돼요?

*even if : ~에도 불구하고, ~라 하더라도

Davis: I'm on CheapApartments.com and I literally can't afford a single apartment in all of Brooklyn.

제가 집을 알아보고있는데, 정말로 브루클린에 방 하나 얻을 수 도 없네요.

- My parents gave me two weeks to find a place, and that's just not gonna happen.

부모님은 2주내로 방을 빼라고 하시네요. 절때 일어날 수 없는일이에요.

- Ben: Getting evicted? / Davis: Hey, I'm in no rush, but apparently they are.

쫓겨나(다)기라도 해? / 저는 그렇게 급하지 않은데, 부모님은 엄청 급해보이시네요

Ben: Yeah, I'm Ben. I work for Jules. / Mike: Yeah, she'll be down in a minute.

저는 벤입니다. 줄스 밑에서 일하죠 / 예, 내려오실겁니다

Ben: I Know. Look, I don't wanna make you feel uncomfortable, but I just happen to have looked out the window, and it appeared you were drinking something from a paper bag.

저도 알아요그쪽을 불편(한)하게 하려는건 아니지만 방금 창 밖으로 당신이 종이 봉투에 든 걸 마시는 걸 봤어요

Mike: I don't know what you're talking about, man. / Ben: Why don't you tell her you can't drive her today, or I'm gonna have to.

무슨 말씀하시는건지 모르겠네요 / 대표님께 오늘 운전 못하겠다고 말씀드리는게 어떨까요. 아니면 제가 말할 수 밖에 없습니다.

*Why don't you : ~하는게 어때?


오타나 오역이 있으면 댓글로 알려주세요!



'영어공부 > 영화 인턴' 카테고리의 다른 글

영화로 영어공부 인턴 #19  (5) 2018.04.09
영화로 영어공부 인턴 #18  (2) 2018.04.08
영화로 영어공부 인턴 #16  (6) 2018.04.06
영화로 영어공부 인턴 #15  (5) 2018.04.05
영화로 영어공부 인턴 #14  (5) 2018.04.04